lördag 16 januari 2010

Egentid

Ni som läser här som har barn, ni vet hur viktigt det är att någon gång ibland få egen tid. Tid att bara ta hand om sig själv. Det fick jag idag när lillan vilade.

Jag jobbade idag och på lunchen köpte jag ett gelékit med nageltippar. Jag har långa fina naglar men de är ganska sköra, detta pga en lååång ovana att bita på naglarna som jag ÄNTLIGEN har blivit av med. Dock ingår det lite fysiskt krävande saker i mitt jobb (byggbranschen). Att vara tjej i en killvärld = många brutna naglar =). Det hemska är att jag har sparat mina naglar för att överraska mannen på måndag ju!

Så väl hemkommen somnade lillan och jag satt i 2 timmar och fixade mina naglar. Det blev underbart fint, ett hett tips att ge bort i födelsedagspresent. Köp INTE de där hemska lösnaglarna som det blir bubblor under. Köp DEPEND (eller liknande) gelékit med lösa tippar. Det kostade runt 150 kr och på salong kostar det runt 800 att få det gjort. Jag lovar att det till 99% blev samma resultat som jag får på salong, och jag är ingen van nagelmänniska!

Maten idag har varit lite sisådär. Glömde maten till jobbet, så det blev en köpepaj med ost, broccoli och bacon. Fettmängden var över kolhydraterna i alla fall.

Jag är fortfarande inte hungrig så det blir nog lite ostrullar till kvällsmat.

Tack, för de bra tipsen på snacks! Fläsksvål är ju jättegott, har aldrig tänkt att det ju faktiskt är godkänt. Det står redan på inhandlingslistan. Sen som den andra kommentaren, ost och korvbricka är med toppen!

På måndag åker jag till min älskling, vi bor 65 mil ifrån varandra, skitjobbigt... Men det löser sig snart! Men Gud en sådan underbar dag jag ska ha med honom måndag och tisdag - längtar som en tok!

Hoppas ni får en trevlig lördagskväll!
Kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar