torsdag 14 januari 2010

Home sweet home

Nyss hemkommen från skolan. Redovisningen gick toppen! Till lunch blev det ägg och bacon med en cremefraiche klick. Lite småtråkigt att äta det 2 ggr på en dag, men vad gör man när man glömmer att laga kvällen innan? En bra nödlösning enligt mig =).

När jag kom hem tog jag en näve mandlar, innehåller en del kolhydrater men bara några få om man tar lite. Fettmängden är ju ganska hög, så enligt Skaldemans ratio är de mer än OK ju!

Nu är det inte mer skola denna vecka, så underbart skönt! Jag ska till gymmet imorgon, styrkepass. Nice!

Fick en lista på vilka som hade besökt min blogg igår haha. Det var mest jag själv... Men det gör inget. Detta är min träningsdagbok typ. Men man blir ju mer peppad med lite kommentarer och så. Så fram tills besökarna dyker upp med sina pepp-kommentarer får jag gott ta och peppa mig själv så gott det går =).

Nu är det snart dagishämtning, tänkte hinna städa lite först. Vet inte, men jag tror att det var 3:e världskriget här igår eller nåt?!

Ikväll blir det smörstekta laxfileér med creme fraichesås och kokt broccoli. Philadelphiastuvad spenat är supergott till, men det gillar inte barnen. Jag orkar inte laga två rätter... lat som jag är!

Ha det toppen, hörs snart!

Ciao!

1 kommentar:

  1. Jag e inne o läser :) Har bara inte hunnit kommentera än.. måste ju läsa från början...

    Men jag hejar järnet i mitt stilla sinne ;) Ska tänka på det att även skriva det här :) Friskis & Svettis öppnar nära mitt jobb på måndag, då kan jag oxå börja svettas!! Längtar!!

    Ha de gott o heja heja ännu en gång!!

    SvaraRadera