onsdag 13 januari 2010

Inget blir som planerat

Ja, planering är A och O sa jag ju häromdagen. Dock blir det aldrig som planerat. Det blir så när man har två små raringar som har varsin bestämd vilja. De ville inte alls ha wallenbergare, de ville ha spaghetti och köttfärssås. Köttfärssås blev det, med lite pasta år barnen och även en del brocolli. Till mig blev det köttfärssås med brocolli enbart. I köttfärssåsen hade jag cremefraiche, det blev underbart gott!

Imorgon är det skola vid 11.00 och barnen lämnas 9.00 på dagis. Jag ska ta med mig en bok till gymmet som ligger lite närmare (har två gymkort, inte för att jag är ambitiös utan för att ett inte har blivit uppsagt ännu...). Där blir det 1 timme på cykel/löpbandet/trappmaskin, får helt enkelt se vad jag känner för. Ett konditionspass blir det i alla fall.

Oj, kom nyss på att jag inte har något till lunch imorgon... Attans! Ingen ost har jag hemma heller...Jag får nog steka lite bacon och ha med mig, med en klick cremefraiche. Går det? Hm, jodå, bättre än inget i alla fall. Vi har nämligen redovisning imorgon i ämnet ungdomskultur, så jag behöver ha lite energi.

Nu ska vi titta på Hitta Nemo, ännu en gång. Min son vill att jag ska köpa en sköldpadda åt honom... och sen har han kommit på att våra fiskar inte pratar. Det är alltså våra som är onormala =). Visst är barn underbara?

På tal om barn, hur gör ni som har barn och äter LCHF? Vad äter era barn?

Ha nu en bra kväll och ta tillvara på tiden med era nära och kära.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar