fredag 15 januari 2010

Kom på en mycket bra sak...

... Nämligen att det är väldigt bra att ha måndag som invägningsdag.

Fick nästan ett återfall nyss. Jag fick den där "helgkänslan", ni vet? När man känner sig totalt avslappnad och man ser framför sig mys i soffan med någon man älskar, lite snacks och god mat. Det där kan jag faktiskt sakna med LCHF - SNACKS. Snälla, ge mig bra tips på snacks som kan ersätta chips och lösgodis, please?

I alla fall, tillbaka till nästan återfallet =). När jag var nära att komma med en ursäkt till varför jag kunde unna mig en pizza eller kebab idag (jag har ju faktiskt tränat en massa el.dyl.) kom jag på att jag har ju invägning på måndag. Bara två hela dagar för att fixa till mitt ev. planerade snedsteg. Då kom jag på andra tankar!

Tänk er nu om min invägningsdag hade varit en torsdag eller fredag. Oj oj oj säger jag bara. Snacka om att jag hade fallit dit många gånger!

"En hel vecka till nästa invägning, Pizza hemkört it is! Woho!"

Typ så hade det nog sett ut flertalet gånger =).

Så tips till er alla, från lilla mig. Ha invägning söndag eller måndag!!

Over and out.

3 kommentarer:

  1. Här kommer några tips på snacks jag tar till i "myslägen"

    Nötter (Macadamia t.ex.), ost, nån bra korv, typ tysk ölkorv med lågt kolhydratinnehåll, oliver (om man nu gillar det) och i "nödfall" kan man vispa ihop en chokladmousse med en dl grädde, ett par teskedar kakao och en struken tesked vaniljsocker...

    SvaraRadera
  2. Fläsksvålar är bra snacks. Innehåller bara fläsksvålar friterade i eget fett och salt.

    Kika gärna in hos mig där jag lägger upp lite lchfmatbilder.

    SvaraRadera
  3. hejsan!
    Tack för din komentar:)
    Jag har gått på viktväktarna ett tag och sen så har jag typ ätit efter slv men alla fungerade sätt är bra som altså inte är skadliga som anorexia och bulemi som jo är sjukdommar.
    Du har själv varit väldigt duktig som gått ner så mkt och fortsätter att kämpa på.
    kramiz

    SvaraRadera