tisdag 12 januari 2010

Första steget...

Ja, jag tyckte att det var dags nu.


Att med nya ögon, anta utmaningen att få ett hälsosammare liv. Ni som förväntar er att jag ska skriva om vilka sallader jag äter behöver inte fortsätta att läsa. Denna blogg kommer att handla om allt annat än sallader!







<--DÅ*NU-->





Den kommer att handla om min väg till min hälsosamma drömkropp -med LCHF. Low carb, high fat. En metod som många har fått väldigt bra resultat av men som upprör dietister och andra som har skolats i den vanliga skolan där fettskrämdheten är enormt utbredd.

Jag har redan ätit det lite till och från och har gått ner en hel del, men nu är det strikt som gäller. Jag är helt såld på detta koncept och jag vet att jag mår toppen när jag äter det. Tyvärr har det av vissa anledningar inte gått att genomgöra fullt ut. Nu är stormen borta - så nu kör vi!

Imorgon kommer jag att starta mitt lilla "projekt". Det blir invägning och inmätning (?). Varje dag kommer jag att skriva en utförlig matdagbok och träningsdagbok (Jajamen, träningskortet är fixat!). Jag vill inte bara ner i vikt, jag ska bli vältränad också! Ni som brukar titta på The biggest Looser, jag vill se ut som Gillian hehe.


Mitt mål är:


* -15 kg
* Hamna under 80 cm i midjemått
* Kunna handla ett par snygga jeans...
* Ett par fina underkläder som överraskning till mannen i jul hade ju inte skadat? ;)


Men framförallt är det ett hälsosammare liv jag är ute efter. Jag vill känna mig frisk och stark.


Välkommen till mitt nya liv Gott Folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar