tisdag 12 januari 2010

Planering är A och O

Godkväll!

Jag har hållt på med en massa dieter i mitt liv (och alltid återfallit), men LCHF ser jag inte som en diet utan mer som en ny livvstil. Detta är och kommer inte att vara något tillfälligt för mig. Jag vet att jag mår skitdåligt så fort jag äter en massa kolhydrater... Jag ska inte ljuga, jag älskar nybakt bröd, men tyvärr "tål" jag inte dessa jäkla kolhydrater. Det räcker att jag äter vanlig mat i rimlig mängd, innehåller det kolhydrater ökar jag i vikt.

Oavsett om det är en ny livsstil eller diet krävs det en planering, det är A och O. Dagen har jag därför spenderat hemma och jag har nu en komplett matlista för en vecka framöver.

Frukosten kommer jag nog aldrig att ändra, jag tycker inte att jag har hittat något övertygande recept ännu. Därför håller jag mig till min kära ägg och bacon bestående av 2 äggulor och 1 helt ägg med lite vispgrädde, salt och peppar. Jag knapersteker bacon och steker sedan äggröran. Ibland lägger jag en klick smör ovanpå omeletten. Supergott och snabbt att göra på morgonen.

På lunchen brukar jag inte vara så himla hungrig så jag planerar in ostrullar där. På kvällen när hela familjen ska ha mat varierar det mellan köttbit, köttfärs- och fiskrätter. Barnen får lite pasta eller potatis medan jag tar blomkål eller brocolli. Till det blir det gräddsåser eller kalla såser gjorda på creme fraiche eller turkisk yoghurt.

Så ser planen ut när det gäller maten denna vecka. Träning ska det bli en hel del.

Tisdag: Wii 30 days challenge
Onsdag: Styrkepass helkropp
Torsdag: Konditionspass intervall på spinningcykel
Fredag: Styrkepass helkropp
Lördag: Wii 30 days challenge
Söndag: VILA

Sedan blir det tyvärr ett litet uppehåll då min pojkvän fyller 32 år och jag kommer att åka upp till Norrtälje för att fira med honom. Men på onsdagen är jag tillbaka igen!

Kan tilläggas att även pojkvännen har blivit smittad av mitt LCHFande hehe, så det blir LCHF mat där också. Jag kommer att ha med mig datorn och blogga lite på tågresan, så oroa er inte!


Fick hem min nya bok som jag beställde från Adlibris. LCHF istället för doping av Frank Nilsson. En mycket bra bok till ett mycket bra pris!

Sonen somnade kl. 18.00 till filmen Hitta Nemo som också kom på posten idag. Sist kag såg den filmen bodde jag i Spanien och såg den dubbad på spanska - väldigt komiskt! Min son fullkomligt älskade den, men missade slutet då ögonlocken blev för tunga.

Dottern kommer hem imorgon från sin pappa, då är lilla familjen hel igen. Längtar så efter min lilla prinsessa!

Det ska bli spännande att sätta igång imorgon, nästan bud på att gå och somna nu så att morgondagen kommer snabbare...



Ha en bra kväll så hörs vi imorgon!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar